Regulamin 
Profil
Wyszukaj
Ars magica
Grimuar
Crusta
Skąd: z nocnej wycieczki
Postów: 1977
Punkty: 4531
Rzucam hasło-Ars magica. Pewnie nie gracie bo może by mi się coś o uszy obiło ale czy próbowaliście, słyszeliście,znacie? 4 edycja jest w sieci do wzięcia w pdf za darmo (bo wyszła 5). Zamierzam się bliżej zainteresować bo to moje klimaty:)
Offline
Profil
Wiadomość
Grimuar
Pustula
Skąd: Silent Hill
Postów: 400
Punkty: 943
Ars Magica to wodziarski mag w średniowieczu bez paradoksu, czyli smoki, fireballe, armie żywych trupów, zamienianie całych osad w żaby & so on :D 3 potężne światy zderzają się u posad ludzkiej rzeczywistości, niebo, piekło i arkadia(świat fae). Aniołowie kroczą po ziemi, tak samo jak demony, a bory należą do dziwacznych karłów, elfów i gnomów. Sami magowie to domy hermetyczne, tacy w pstrokatych czpakach z długimi siwymi brodami i w płaszczach zdobionych złotem, coś co później przerodziło się w porządek hermesa w wodzie dziejącym się we współczesności.

Swego czasu troche tego w pedeefach naściągałem, gdyby ktoś był zainteresowany. A gdyby ktoś toto chciał poprowadzić to....O JA :D
Offline
Profil
Wiadomość
Grimuar
Crusta
Skąd: z nocnej wycieczki
Postów: 1977
Punkty: 4531
Bez którego paradoksu? Nie wiedziałem, że to ma coś wspólnego z wodem. To lużne skojarzenia czy może ten sam producent etc?
Offline
Profil
Wiadomość
Grimuar
Pustula
Skąd: Silent Hill
Postów: 400
Punkty: 943
Nie wiem jak wyglądał dokładnie romans ars magiki i white wolfa, ale na 100% 3ed. robili ludzie od woda i na 100% na ars magice oparty jest mag wstąpienie, a mag sorcerers crusade (dzieje się ~XVIwieku) stanowi niejako pomost między oboma światami. W moim WoDzie dark ages Ars Magica jest traktowana jako setting maga w tych czasach i czasami czerpie z podręczników do niej pomysły.
Offline
Profil
Wiadomość
Grimuar
Ulcus
Skąd: Kielce
Postów: 534
Punkty: 1479
Ja też coś tam czytałem. Podręcznik mam w pdfie, ale nie pomnę do której edycji. Zasady i klimat są naprawdę ok. Ale jestem sceptyczny co do kilku założeń grania i prowadzenia AM. Jeśli się dobrze orientuję, są tam 3 typy bohaterów: Magus, Companion i bodajże Grog? Założenie miało być takie, że gracze mieli się niektórymi bohaterami (Grogami) zamieniać, podczas gdy ich główni bohaterowie (Magi i Companions) robili co innego. A także to, że gra ma być nieliniowa i przerwy w czasie gry pomiędzy przygodami miały być rzędu kilku lat. Chyba musiałbym najpierw w to zagrać, żeby się przekonać.
---- -------------- ------ -- -------
Écrire, c'est une façon de parler sans être interrompu.
Offline
Profil
Wiadomość
Odpowiedz