Regulamin 
Profil
Wyszukaj
Idź do strony:
Odpowiedz
LARP Sen Nocy Letniej
Postów: 4991
Punkty: 0
Hymm, to może być faktycznie bardzo ciekawe. Czekam więc na "Czas cyganów"... już niedługo będą. A scena, być może dlatego, że oderwana z kontekstu - dziwna dość.
Hej hoł, reszto kochana, a co Wam się kojarzy na słowo Cygan? :)
Offline
Profil
Wiadomość
Grimuar
Crusta
Skąd: z nocnej wycieczki
Postów: 1977
Punkty: 4531
Z Rumunią i wykładami na studiach. I paroma teczkami jakie znalazłem w pracy o problemach Cyganów po 68.
Ostatnio głośno jest o pewnym albumie - może go gdzieś dorwiecie. http://www.tnn.pl/Pozegnanie_Taboru_-_zdjecia_A._Polakowskiego,719.html
Offline
Profil
Wiadomość
Postów: 4991
Punkty: 0
Cześć :)

Spieszę z newsami na temat planowanego na terrAkademikon LARPa.
Po pierwsze, skoro znamy już termin samego minikonwentu, postanowiliśmy ustanowić datę LARPa na sobotni wieczór, 12 lipca 2008.
Zrobiliśmy też potężną aktualizację LARPowej strony terrAkademikonowej, w której znajdziecie dość szczegółowe informacje na temat Mechaniki LARPa a także informacje wstępne o tym w jaki sposób tworzone będą Wasze postacie. Liczę na to, że po przeczytaniu tego materiału zdecydujecie jakim "gatunkiem/typem" postaci chcielibyście zagrać i dlaczego, stąd zapraszam do dyskusji - który typ wydaje się Wam najbardziej pociągający? W co chcielibyście się podczas LARPa bawić.

W końcu - proszę o uwagi dotyczące części mechanicznej. Generalnie trochę się namęczyłam z tą mechaniką. Chciałam żeby jednocześnie była klimatyczno-cygańska, prosta do zapamiętania (jest?) i automatyczna, czyli taka która może się w większości przypadków odbywać bez udziału MG. Kompromis który w końcu został opracowany w zasadzie mnie zadowala, ale ciekawa jestem co o Wy niej sądzicie? Jakie ewentualne modyfikacje można by do niej wprowadzić?

Lato się zbliża. Lipiec się zbliża. terrAkademikon się zbliża. LARP też - podburzam do dyskusji wszelakich! :) :*
Offline
Profil
Wiadomość
Admin
Grimuar
Gangrena humida
Skąd: z dziupli
Postów: 3889
Punkty: 11573
Mechanika jest nietypowa, ciekawa i dająca przeróżne możliwości.
Jest w sumie prosta, chociaż warto przy każdej karcie specjalnej zaznaczyć, co się z nią dzieje po użyciu. Nie do końca podoba mi się pomysł ze świeczkami, który może skomplikować przebieg gry.

A jeśli chodzi o typy postaci - ciężko się będzie zdecydować. Każdy z nich daje zupełnie inne możliwości i stawia przed graczami inne wyzwania.
Offline
Profil
Wiadomość
Postów: 4991
Punkty: 0
Słowik napisał:
warto przy każdej karcie specjalnej zaznaczyć, co się z nią dzieje po użyciu


Dodałam parę zdań na temat tego co dzieje się z kartami użytymi. Słuszna uwaga.

Skąd biorą się wątpliwości dotyczące Fatum? Co myślicie kochana reszto? Póki co dl LARPa jest jeszcze sporo czasu a więc i czasu na modyfikacje kwestii mechanicznych. Czy macie jakieś pomysły jak można by wprowadzić kategorię Fatum bez kolejnych testów i losowań, ale żeby była?
Offline
Profil
Wiadomość
Admin
Grimuar
Gangrena humida
Skąd: z dziupli
Postów: 3889
Punkty: 11573
Świece mają być w jednym miejscu. Jeśli ludzie będą chcieli ich pilnować - nie będą się stamtąd ruszali. Jeśli nie będą ich pilnować, nawet mogą niewiedzieć, kiedy fatum ich dopadnie. Jak rozumiem, graczom nie wolno gasić świec - chyba że się mylę.

Miejsce ma być względnie osłonięte, ale skoro wiatr może zdmuchnąć świecę - to przy większym powiewie może zdmuchnąć je wszystkie i co wtedy?

Może włożyć jokera do talii kart testu? Chociaż nie wiem, czy to spełni swoje zadanie. Na razie nie mam pomysłu na inne rozwiązanie tej kwestii - jak coś mi wpadnie do głowy, napiszę.
Offline
Profil
Wiadomość
Grimuar
Moderator
Erosio
Postów: 471
Punkty: 1066
Po pierwsze, chciałbym zgłosić się jako chętny na tego LARPa :) Po drugie, przyszedł mi do głowy pomysł odnośnie sposobu działania fatum. Skoro MG będzie w posiadaniu kart, można by pozwolić każdemu na wybór dowolnej kombinacji dwóch kart z przedziału 2 - 8 (np. 3 pik i 7 karo). Następnie w czasie gry MG mógłby losować co jakiś czas 2 karty i w razie zgodności uznać, że gracza dopadło fatum. Pomysł ten zapisałem zaraz po tym, gdy wpadł mi do głowy, jednak jest dość podatny na modyfikacje ;)
Offline
Profil
Wiadomość
Postów: 4991
Punkty: 0
drAq napisał:
Następnie w czasie gry MG mógłby losować co jakiś czas 2 karty i w razie zgodności uznać, że gracza dopadło fatum.


Hymm, ale to by oznaczało, że MG programuje sytuację w której Fatum kogoś dopadnie, a mnie bardziej chodziło o coś całkowicie niezależnego co zdarzy się lub się nie zdarzy i już na poziomie formy będzie podyktowane siłą wyższą.
Podobnie słowikowy joker, pomimo ewidentnej klimatyczności, zakłada, że kogoś dorwie.

Przy pomyśle ze świeczkami upierać się nie będę bynajmniej, zgadzam się z przedmówcami, że posiada on trochę wad, przy czym największą z nich może być odciąganie graczy od grania na rzecz pilnowania swojej świeczuszki.
Nie widzę natomiast niebezpieczeństwa w tym, że gracze nie zorientują się w tym, że w świeczkowej formie fatum ich dopadnie - to byłaby rolą MG aby kontrolować sytuację i w razie potrzeby powiadamiać o tym graczy.

Hymm, a może Fatum mogłoby działać w inny sposób, niż zabijając gracza? Co Wy na to, żeby dla osoby której "zgaśnie świeczka" - czy jakąkolwiek inna formę fatumowania wymyślimy - MG przygotował "special event", jakieś zapisane na kartce (fat-alne) wydarzenie do odegrania, które będzie narzucone odgórnie i jednocześnie wpływać będzie na losy tej postaci i innych w jej otoczeniu?
Offline
Profil
Wiadomość
Admin
Grimuar
Gangrena humida
Skąd: z dziupli
Postów: 3889
Punkty: 11573
Moim zdaniem taka śmierć, która nie kończy gry, ale sprawia, że gracz staje się duchem jest bardzo klimatyczna, a biorąc pod uwagę, że duchy, zjawy i upiory i u Szekspira i u romantyków grały bardzo znaczącą rolę, a oba światy: widzialny i niewidzialny, cały czas się przenikały jest jak najbardziej trafiony i nie powinnaś z niego rezygnować.
Offline
Profil
Wiadomość
Postów: 4991
Punkty: 0
Cytat
Moim zdaniem taka śmierć, która nie kończy gry, ale sprawia, że gracz staje się duchem jest bardzo klimatyczna, a biorąc pod uwagę, że duchy, zjawy i upiory i u Szekspira i u romantyków grały bardzo znaczącą rolę, a oba światy: widzialny i niewidzialny, cały czas się przenikały jest jak najbardziej trafiony i nie powinnaś z niego rezygnować.


Na jakimś dawnym konwentowym LARPie czyimś (nie pamiętam, zbyt dawno to było) był taki myk, że takie "duchy" nie mogły nic mówić a sposób ich komunikacji z innymi odbywał sie tylko za pomocą gestów. Tylko tak mogły "mówić" do niektórych graczy, którzy ich widzieli ( w tamtym LARPie chyba wszyscy ich widzieli, ale w tym naszym by tak nie było). Co Wy na to żeby zastosować taki zabieg i u nas? Myślicie że mógłby fajnie wypaść?
Offline
Profil
Wiadomość
Odpowiedz