Regulamin 
Profil
Wyszukaj
Mechanika
Grimuar
Ulcus
Skąd: Wzgórze
Postów: 731
Punkty: 1720
W związku z tym, że na dzisiejszej prelekcji nie podałem paru linków i pominąłem to i owo, a także pomyliłem to i tamto :-), małe uzupełnienie.

Ma się rozumieć, że to również (zwłaszcza?) temat,w którym mile widziane są flejmy o mechanice..

1. Różne dziwne, mniej dziwne, znane, nieznane, darmowe i nie całkiem darmowe mechaniki:
- http://www.q10.rpg.pl/ - darmowa, polska mechanika oparta o kostkę dziesięciościenną; typ roll&keep

- Stąd można ściągnąć mechanikę GURPS w wersji uproszczonej ("lite";), edycja trzecie (istnieje już czwarta!).

- Mechanika Shadowruna, drugiej edycji. Po polsku. Przykład na mechanikę typu dice pool.

- Tri-stat, do ściągnięcia za darmo. Trzeba się tylko zarejestrować i oddać duszę. Tamże inne darmowe i legalne pdf-y.

- http://www.d20srd.org/ - d20, ed. 3.5, "reference document" (czyli właściwie prawie kompletna mechanika).

- Basi Role-Playing System zrobiony przez Chaosium, czyli mechanika znana z Call of Cthulhu.

- Ładna i ciekawa mechanika d6 (d6 to tutaj nazwa własna:-)).


2. Dokładne szanse na wyrzucenie danej sumy w rzucie 3k6:
- 3 lub 18 (skrajne) - 0,462962962962962962962962962962963% :-)
- 10 lub 11 (najbardziej prawdopodobne, na środku krzywej) - 12,5%

3. Nie do końca poprawnie powiedziałem o conflict resolution/mechanice stawek. A nawet źle. Bardzo.
W "Narratywistycznj rewolucji" Kaduceusz pisze "mechanika stawek (ang. conflict resolution).". Hmm. Jest to prawda. Ale. Polskie "mechanika stawek" kładzie nacisk, choćby brzmieniowo, na licytację, podnoszenie stawek. "Conflict resolution" z brzmienia zgadza się z określeniami: "Task resolution is succeed/fail. Conflict resolution is win/lose. You can succeed but lose, fail but win.". http://www.lumpley.com/hardcore.html). Oczywiście mamy tu stawkę.

A, i nie powiedziałem jeszcze, że o ile Task Resolution działa na poziomie postaci, to Conflict Resolution działa raczej na poziomie gracza. Mniej-więcej tak można to uprościć.

4. Szczura artykuł na polterze, czyli obliczone korzyści z przerzutów 8, 9 w nWoDzie. A także temat na polterze, od którego się zaczęło a który dowodzi, że intuicyjne widzenie prawdopodobieństwa wysiada przy dice pool i w ogóle czymkolwiek bardziej skomplikowanym niż procenty.

Reklamacje, pytania, glanowanie, pomysły, etc. proszę walić tutaj. Być może odpiszę w chwili przytomności umysłu.
___________________
Ostatnio zmodyfikowany przez AndrzejB 2009-05-12 00:41:44
When you have eliminated the impossible, watch out for its vengeful friends.
Offline
Profil
Wiadomość
Postów: 4991
Punkty: 0
AndrzejuBe, poznaj Gumshoe! Ciekawa jestem co powiedziałbyś. Do dyspozycji udostępnić mogę podręcznik z mechaniką.

http://www.pelgranepress.com/index.html
Offline
Profil
Wiadomość
Odpowiedz