Wyobraź sobie niewielką, odizolowaną społeczność składającą się ludzi, z których pamięci w dziwny sposób wymazano cały bagaż wspomnień oraz zasad, jakimi kieruje się społeczeństwo.
Wyobraź sobie, że ta społeczność znajduje się w warunkach, które wymagają zorganizowania się - są pewne prace do wykonania i dobra do rozdzielenia.
Już? Zatem witamy na pseudolarpie "Reguły gry".
miniFAQ:
O czym to jest? To LARP o tym, jak powstają wszelkiego rodzaju zasady i reguły, którymi rządzą się społeczności. Jak te prawa skutkują, jak mogą zostać wypaczone i jak się je stosuje.
Jak to może wyglądać? Grupa kilkunastu osób (minimum to 8-10) zamyka się w pomieszczeniu możliwie ubogim w sprzęty. Nie ma kart postaci ani ich historii, nie ma imion, strojów ani realistycznych rekwizytów. Czas start.
Zaczynają z minimalnym zestawem reguł (np. reguły ustalająca, jak mogą powstawać nowe reguły, kiedy następuje wykluczenie z rozgrywki i inne).
Nie ma celów, wyzwań, wygranej i przegranej. Po określonym czasie (absolutne minimum to 1h, maksimum to około 3h) gra kończy się.
Jest jakiś MG, żeby nas rozdzielić, jak zaczniemy tłuc się krzesłami z nudów? Jest osobnik, który zapisuje reguły, które wymyślacie i który nie bierze udziału w grze. Zarazem zajmuje się wspomnianymi "pracami", które trzeba wykonać i "zasobami", które można między sobą dzielić. Tenże osobnik będzie też trochę was podżegał.
Zasoby? Prace? WTF? Wszystko będzie *bardzo* symboliczne. Nosić cegieł nikt nie będzie. Również nikt nikogo nie będzie zabijał, gwałcił, ani obrażał (pełno no touch). Choćby dlatego, że nie odgrywacie jakiś konkretnych ludzi.
Dla kogo to może być ciekawe? Poza nudzącymi się prawnikami-konstytucjonalistami, wypalonymi erpegowcami, osobami które nałogowo zadają sobie pytania typu "dlaczego...?", socjologami, psychopatami, to chyba dla niewielu osób. ;-)
Poniżej przykładowy zestaw reguł startowych:
Niezmienne:
001. Zasady niezmienne mają numery od 001 do 009.
002. Wnioskować o wprowadzenie nowej zasady może każdy. Osoba wnioskująca musi podać dokładną treść zasady.
003. Zasada może dotyczyć dowolnego zachowania (lub zaniechania zachowania) w trakcie gry.
004. Każda osoba może opuścić grę w dowolnym momencie.
005. Każda zasada musi być generalna tj. nie może dotyczyć konkretnej osoby.
006. Można wprowadzić zasadę opisującą sposób wykluczania z gry osób nie przestrzegających zasad.
007. Zasadę zmienną można zmienić lub usunąć w takim samym trybie, w jaki tworzy się nową.
008. Zasada jest ważna od momentu utworzenia (lub zmiany) do usunięcia.
009. Rozmawiamy umożliwiając wszystkim chętnym zapoznanie się z treścią rozmowy.
Zmienne:
010. Nową zasadę można wprowadzić poprzez uzyskanie dla niej poparcia co najmniej połowy obecnych osób.
Grę można by przeprowadzić nawet na spotkaniu klubowym. Nie wymaga szczególnie dużych przygotowań, najwyżej wieeelu kartek papieru i długopisu.
PS. Nie pamiętam czym ten pomysł jest inspirowany. Gdzieś coś takiego kiedyś widziałem, ale nazwy nie pomnę. Calvinball to nie był, ani "Władca much".
Profil
Wyszukaj
Odpowiedz
Odpowiedz
|