Regulamin 
Profil
Wyszukaj
Idź do strony:
Odpowiedz
"Poza Czasem"
Grimuar
Crusta
Skąd: Puławy/Lublin
Postów: 1884
Punkty: 4402
Tak to bywa jak człowiek czasem sobie szpera po allegro bez większego celu. Tak właśnie trafiłem na podręcznik do tego systemu i zacząłem szukać więcej informacji. Ukazał się tylko podręcznik główny, później linia została zawieszona z powodu braku większego zainteresowania.

Ktoś słyszał, zna, grał?

Parę informacji o systemie (oficjalna strona nie działa):
Wikipedia
Recenzja z magazynu Esencja
Recenzja z portalu Valkiria
Recenzja z Poltergeist

Ja osobiście się zainteresowałem i niedługo mam zamiar zaopatrzyć się w podręcznik.
tvn24: "naukowcy odkryli odległy o setki lat świetlnych układ słoneczny zadziwiająco podobny do naszego, na miejscu jest nasz reporter..." (Bash)
Offline
Profil
Wiadomość
Grimuar
Erosio
Postów: 428
Punkty: 1048
Miałam to kiedyś w rękach i pamiętam tylko, że rysunki mi się nie podobały.
"Idiotyzm nie jest chorobą zakaźną. Chociaż. Jeśli trzymasz się bandy idiotów, to na pewno sam też zdurniejesz"
Offline
Profil
Wiadomość
Grimuar
Crusta
Skąd: z nocnej wycieczki
Postów: 1977
Punkty: 4531
Swego czasu było o tym głośno. Mniej więcej jak i Arkona wychodziła. Nawet na R-konie brałem udział w larpie Pozaczasowym. Cóż, za bardzo nigdy w to nie wnikałem. Wołałbym chyba oryginalny świat celtycki, a nie przetworzony. A moda na Celtów u nas chyba przemija i chyba nie znamy się na nich tak dobrze, żeby porywały nas takie systemy.
Offline
Profil
Wiadomość
Grimuar
Crusta
Skąd: Puławy/Lublin
Postów: 1884
Punkty: 4402
No właśnie czytałem, że autorzy od początku mówili, że system jest ahistoryczny. Jednak coś nieokreślonego ciągnie mnie do tego systemu. W przyszłym tygodniu się zapewne przekonam czy to miłość czy zauroczenie.
Czasy, kiedy o nim musiało być głośno gdzieś sobie przespałem :). W przyszłym tygodniu się zapewne przekonam
tvn24: "naukowcy odkryli odległy o setki lat świetlnych układ słoneczny zadziwiająco podobny do naszego, na miejscu jest nasz reporter..." (Bash)
Offline
Profil
Wiadomość
Grimuar
Moderator
Crusta
Skąd: Niflheimr
Postów: 1784
Punkty: 3984
A będzie można pożyczyć? :P
(... moja mania czytania podręczników...)
I co ważniejsze: czy ewentualnie, jeśli system okaże się co najmniej do przełknięcia, będziesz brał pod uwagę możliwość prowadzenia ;)
"Nie ma żadnej drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą." (Budda Siakjamuni)

Unhallowed Metropolis
Offline
Profil
Wiadomość
Grimuar
Crusta
Skąd: Puławy/Lublin
Postów: 1884
Punkty: 4402
Pożyczyć będę mógł, a Twoją manię ostatnio dane mi było zaobserwować ;).
Co do prowadzenia to nie mam zamiaru się na razie deklarować, bo komuś co innego na razie obiecałem.
tvn24: "naukowcy odkryli odległy o setki lat świetlnych układ słoneczny zadziwiająco podobny do naszego, na miejscu jest nasz reporter..." (Bash)
Offline
Profil
Wiadomość
Urtica
Skąd: Z nienacka
Postów: 157
Punkty: 374
Ja też grałem w tego larpa co Merlin :P a poza tym kiedyś zrobiłem do tego postać i nawet odbyłem przygodę wprowadzającą. Niestety do właściwej sesji nie doszło.... i juz zapewne nie dojdzie.
A szkoda bo świat systemu choć ahistoryczny może być strawny zaś sam system wydawał się dość jasny i logiczny. Oczywiście wielka rolę w tym świecie odgrywa specyficzna magia, która podobnie jak w Arkonie nadaje specyficznego smaku. Generalnie polecam.

obecnie gram w... rosyjską ruletkę
Offline
Profil
Wiadomość
Grimuar
Pustula
Skąd: Rzeszów-Łańcut
Postów: 305
Punkty: 715
Cicho tam.. może jeszcze dojdzie... gdzieś na jakiejś bezludnej wyspie którą zaludnimy ja i wasza banda, która siedzi w tej jaskini tak długo, że nawet kobietom pewnie już brody wyrosły :D a Ty masz już praprawnuki.

A co do systemu, dla ludzi lubiących klimaty celtyckie będzie fajny, mimo że nie jest historyczny.. czerpie z kultury a nie z historii. O mechanice się nie wypowiem bo nie zagraliśmy więc nie wiem jak się prezentuje w praniu ale na papierze wydaje się... no właśnie nie wiem, to trzeba sprawdzić w praniu.
Piwo Hobgoblin z browaru Wychwood & Steampunk Strong Ale
Offline
Profil
Wiadomość
Grimuar
Crusta
Skąd: ż daleka
Postów: 1445
Punkty: 3020
To może ja coś powiem, jako ten, który już w to grał... całe dwie sesje :D.

System zdecydowanie podoba mi się. Zaletą jest to, że postać wymyśliłem w zasadzie podczas czytania podręcznika. Czyli coś to w sobie ma, coś, co przemawia do kogoś takiego jak ja, czyli człowieka, który bardzo długo i bardzo głośno śmiał się, widząc u pewnych osób młodzieńczą fascynację, a raczej młodzieńczy fanatyzm pod adresem celtów.

Dobrą rzeczą jest, kiedy MG chociaż trochę zna wierzenia celtyckie, wtedy zawsze może czymś zaskoczyć graczy. U nas, głupio mówić, zna je tylko MG... Ale dzięki temu mamy sporo zabawy odkrywając je. Świat jest barwny i wesoły, otwarty na wiele różnych wariantów rozgrywki (chociaż ma pewne skażenie heroiczne). Nie wiem co jeszcze o nim powiedzieć, zobaczcie sami ;). Podręcznik czytało mi się bardzo przyjemnie

Problemem jest jednak mechanika. W normalnych sytuacjach jest bardzo prosta i przejrzysta, jednak nawet czytając mechanikę walki dochodzi się do wniosku, że tutaj walka jest czymś, co się przydarza, i to bardzo rzadko. Mechanika walki jest skomplikowana, wymaga ciągłego korzystania z tabelki i autorskiej poprawy. Jak najszybszej.
Co do mechaniki, drobnym minusem jest to, że w tym systemie tak na prawdę nowa postać może osiągnąć poziom 'mistrzowski', tzn. kiedy w zwykłym teście ma maksymalną szansę na sukces, jednak dużo jest zabawy z poziomami trudności, które potrafią prosty test obrzydzić. Moim zdaniem są mocno niewyważone, ale to przecież nasza, graczy, działka, żeby je poprawić lub olać.
Ogromnym jej plusem jest to, że poziom umiejętności ma z założenia znaczenie narratywistyczne (czy jak to zwał). Tzn. jeśli masz odpowiedni poziom umiejętności, to możesz robić różne fikuśne rzeczy. To jest uwzględnione zwłaszcza w mechanice walki, np. celować w konkretną część ciała można dopiero kiedy osiągnie się piąty poziom odpowiedniej umiejętności walki. Znowu pojawia się brak, że te właśnie fikuśne rzeczy nie są przedstawione w jakiejś tabelce od twórców dla graczy, która miałaby tym drugim ułatwić życie.
Jeśli miałbym porównać mechanikę do tej z innego systemu, to najbliżej jej do Gasnących Słońc. Największą różnicą jest w zasadzie to, że rzuca się k12, zamiast k20, co jest z jednej strony lepsze (lepiej wyraża szansę tych, którzy umieją niewiele), a z drugiej gorsze (mniej ścianek na kości to mniejsza losowość, itp). Mechanika walki ma elementy mechaniki Neuroshimy, jednak te elementy nie udały się.

Nadmiar mechaniki nad światem tłumaczcie sobie moją mistrzynią gry - ja jestem tu od mechaniki, więc dobrze ją sobie przyswoiłem.

Z zapartym tchem czekam na drugą edycję, która jest już w drodze.
"Próbujecie uwolnić smoka z rąk kobiety? To nie powinno być na odwrót?"
Offline
Profil
Wiadomość
Grimuar
Ulcus
Skąd: Nowa Aleksandria :D
Postów: 797
Punkty: 1735
Marco REqam napisał:
który bardzo długo i bardzo głośno śmiał się, widząc u pewnych osób młodzieńczą fascynację, a raczej młodzieńczy fanatyzm pod adresem celtów.


wiem, ciągle ci nie wybaczyłam tego... co z tego, że wyspy nie obronili? XD
i tak są najlepsi!!!

Ja ogólnie w mechanice dobra nie jestem (nawet w Wampirowej się gubię) ale ta przekraczamoje możliwiości pojmowania. ale od czego jest storytelling? ^^D ponadto, w drużynie nie ma wojowników, co odsuwa problem na dalszy plan...

w każdej chwili mogę pożyczyć materiały dotyczące mitologii, tylko niektórzy "czasu nie mają" więc wierzeń owych nie poznali...

system niesamowicie mi się podoa - ciekawa atmosfera, wesoły świat, w niektórych momentach tak odległy od świata celtów, że to aż irytujące bywa (skąd, u cholery im się 6 świąt wzięło, celtowie dzielili rok na 8 części, więc i 8 ważnych świąt mieli!!! i takie tam) ogólnie ocena pozytywna, nawet, jeśli drużna o celtach wie tyle ile się z podręcznika dowiedziała.
Hej, Heretyku! Masz ogień?!

Rzeczywistość budzi u mnie głęboki sprzeciw.
Całe szczęście, że rzeczywistość to coś, co przytrafia się innym.
Offline
Profil
Wiadomość
Odpowiedz
[1-10] [11-15] »