Regulamin 
Profil
Wyszukaj
Idź do strony:
Odpowiedz
LARP Sen Nocy Letniej
Grimuar
Crusta
Skąd: z nocnej wycieczki
Postów: 1977
Punkty: 4531
Myślę, że mają jeszcze walor edukacyjny i zapoznają nas z kulturą romską;) A potem zaliczenie!:head:
Offline
Profil
Wiadomość
Postów: 4991
Punkty: 0
Moi mili. Wrzucam pierwszą porcję FAQ. Na razie będę publikować je na forum, ale zbieram pytania i odpowiedzi do jednego pliku, który finalnie zostanie wrzucony także na stronę LARPa.
Czekam na kolejne pytania!

W jakich czasach dzieje się LARP? W XIX wieku?

Początek romantyzmu to przełom XVIII wieku, a jego koniec datuje się na lata 40ste XIX wieku i w tym właśnie okresie szacunkowo dzieje się akcja naszego LARPa, jeżeli uważacie, że powinna zostać oszacowana. W żadnym jednak wypadku nie pojawią się w oficjalnych informacjach o LARPie żadne daty z podstawowego powodu – okres kiedy powstały dzieła romantyczne do których się odwołujemy w inspiracjach, to jedno. Okres natomiast kiedy toczy się akcja owych literackich inspiracji, to drugie. Z naszego punktu widzenia i z punktu widzenia prawie wszystkich postaci na LARPie (z drobnymi wyjątkami), czas LARPa przypada na bliżej nieokreślony romantyczny „bezczas”. Początkowo miał być to zabieg stylistyczny wprowadzający nowy eksperymentalny element do fabuły LARPa – różnice w postrzeganiu czasu tego właśnie wieczora, kiedy różnice czasoprzestrzenne pomiędzy jawą a snem, mają zostać zatarte.

Jeśli ktoś użyje na mnie Króla to czy mogę użyć ASa żeby go zabić i nie musieć wykonywać rozkazu?

Niestety nie. Otrzymanie od innego Gracza rozkazu w postaci Króla lub Damy obliguje do natychmiastowego podjęcia akcji zmierzających do wykonania otrzymanego rozkazu, oraz blokuje możliwość przerwania rozkazu przez osobę która taki rozkaz otrzymała. Dopóki więc rozkaz wynikający z otrzymania Króla lub Damy nie zostanie wykonany, Gracz który jest mu podległy nie może wykonać z własnej woli żadnej akcji która mogłaby przerwać działanie karty, oraz nie może nakłaniać innego gracza do przerwania tej akcji.

Czy będąc pod działaniem Króla Gracz, otrzymując inny karciany rozkaz zwolniony jest z wykonania pierwszego rozkazu?

Nie. Musi wykonać oba. Jedyny sposobem anulowania rozkazu wynikającego z otrzymania Króla bądź Damy jest otrzymanie ASa, bez względu na to czy Gracz się przed nim obroni czy też nie.

Testy przy użyciu kart są stosowane tylko w walce, czy również innych sytuacjach (jakich)?

Wszystkie karty specjalne mogą zostać użyte poza pojedynkiem, wręcz jest to wskazane. Użycie na Graczu Waleta poza pojedynkiem oznacza automatycznie wygrany pojedynek, bez konieczności rozgrywania kart testu, podczas gdy użycie go podczas pojedynku daje mu wygraną nawet w sytuacji, kiedy z kart testu wynika że powinien przegrać. Użyta podczas pojedynku 9, chroniąca przed wyłożonym przez przeciwnika atakiem Waleta, broni przed jego działaniem tak samo jak użyta wobec Waleta niezależnie od sytuacji pojedynku. Dama, Król i As są kartami niepojedynkowymi i nie można ich użyć podczas pojedynku a jedynie przed nim albo po nim. Karty te definiujemy raczej jako zdolności psychiczne i możliwości mentalne do wykonania pewnych akcji nie związanych w żaden sposób z walką.

Zawsze jeśli przegrywam test oddaję wszystkie karty specjalne nawet jeśli mam 9/10, czy oddaję wtedy tylko tę kartę?

Kiedy Gracz przegrywa pojedynek na karty testu zobowiązany jest oddać MG wszystkie swoje karty specjalne. Będzie ich pozbawion do momentu kiedy ktoś użyje na nim dobrowolnej leczącej 9 lub 10, którą będzie mógł z powrotem na nie wymienić, lub do momentu kiedy ktoś nie użyje na nim swoich kart specjalnych z których zgromadzonej puli Gracz będzie mógł wybrać jedną i zatrzymać dla siebie.

Dama i król (oprócz nazwy) różnią się tylko tym, że rozkaz nie może/może dotyczyć użycia karty specjalnej? Czy oddanie karty specjalnej wchodzi w grę?

Kart specjalnych nie można oddawać, można ich tylko na kimś używać, np. 10 po to aby kogoś uleczyć, bądź Damy aby kogoś uwieść.

Czerwone ASy odpadają z gry po użyciu, nie ważne czy w celu uśmiercenia czy wskrzeszenia, czy dopiero po użyciu do wskrzeszenia?

Czerwone ASy odpadają niezależnie od sposobu w jaki zostaną użyte. Są jednorazowe.

Czy będzie zrzutka na LARPa?

Tak. Zamierzamy zakupić na tego LARPa sporo rzeczy, jak choćby kilka talii kart, świece, ryzę papieru na handouty, pergaminy i gadżety postaci, etc. Przygotowujemy też trochę efektów specjalnych, które prawdopodobnie kosztować będą trochę grosiwa (jeszcze nie oszacowaliśmy ile). Sądzimy zatem, że na terrAkademikonie poprosimy Was o zrzutkę wysokości od 2 do 5 zł (w zależności od ilości graczy i od tego ile naprawdę niezbędnych rzeczy ostatecznie zakupimy z własnej kieszeni).

__________
Ostatnio zmodyfikowany przez squirel 2008-06-20 10:47:11
Offline
Profil
Wiadomość
Admin
Grimuar
Gangrena humida
Skąd: z dziupli
Postów: 3889
Punkty: 11570
Moje ostatnie pytanie było raczej retoryczne, więc nie musisz dołączać go do faka.

W pytaniu o testy przy użyciu kart chodziło mi o karty od 2 do 8. Czy te stosowane są tylko jako substytut walki fizycznej?



Offline
Profil
Wiadomość
Postów: 4991
Punkty: 0
W pytaniu o testy przy użyciu kart chodziło mi o karty od 2 do 8. Czy te stosowane są tylko jako substytut walki fizycznej?

Tylko i wyłącznie.
Offline
Profil
Wiadomość
Postów: 4991
Punkty: 0
Hej hoł,
ponieważ terrAkademikon zbliża się nieubłaganie, postanowiłam przedstawić jakiś w miarę ostateczny kształt, jaki przybierze LARPowe Fatum. Starałam się aby uwzględnić większość Waszych uwag i propozycji i oto co następuje:

- gdzieś w okolicy LARPa, na boku, ale w widocznym miejscu leżeć będą dwa pojemniki, na początku gdy jeden z nich będzie pusty a drugi wypełniony kilkoma/kilkunastoma jakimiś (jeszcze nie wiemy jakimi) elementami,
- pojemnik pusty nazywa się "pulą występku" i, jak nazwa wskazuje, symbolizować będzie występek który dziać się będzie na LARPie, występujący pod postacią używania niecnych kart specjalnych,
- za każdym razem, kiedy ktoś użyje na kimś karty specjalnej od Waleta do Asa, zobowiązan będzie podejść do puli występku, po czym wrzucić do niej jeden element z pełnego pojemnika,
- gdy pula występku wypełni się wszystkimi elementami z drugiego pojemnika, MG losuje dwie rzeczy:
* osobę (będziemy mieć ponumerowanych Was jak w katalogu),
* event fatumiczny (o tym za chwilę),
- potem następuje zresetowanie puli i wsio dzieje się od początku.

Wniosek: im bardziej występni będziecie Wy, tym częściej będzie działo się coś zuego. Im bardziej będziecie uważać w szerzeniu występku i manipulowaniu, mordowaniu, atakowaniu z zaskoczenia czy zmuszaniu do takich rzeczy, tym złe fatumiczne eventy będą działy się rzadziej.
Każdy event i osoba może zostać wylosowana tylko raz.

A teraz jakie będą eventy, a liczymy, że będzie ich do losowania 10:
- 5x nieodwracalna utrata wszystkich aktualnie posiadanych kart specjalnych,
- 5x SEMG, czyli "Specjalny Event Mistrza Gry". Uwierzcie mi, wolicie stracić karty...

To tyle. Czekam na komentarze! :skull:
Offline
Profil
Wiadomość
Grimuar
Moderator
Crusta
Skąd: Niflheimr
Postów: 1784
Punkty: 3984
Proste jak konstrukcja cepa, i genialne w swej prostocie. Dla mnie super :D Nasze występki, morderstwa i grzechy będą miały jakieś realne odzwierciedlenie, co wg mnie będzie pasowało do klimatu LARPa.

Czy dowiemy się wcześniej, jakie są specjalne eventy?
"Nie ma żadnej drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą." (Budda Siakjamuni)

Unhallowed Metropolis
Offline
Profil
Wiadomość
Postów: 4991
Punkty: 0
gwyn_blath napisał:
Czy dowiemy się wcześniej, jakie są specjalne eventy?


Nie. :-)
To będą niespodzianki. :knight: :head: :sword2: :sword: :read: :skull: :oldd: :twisted:
Offline
Profil
Wiadomość
Grimuar
Moderator
Crusta
Skąd: Niflheimr
Postów: 1784
Punkty: 3984
Jasne, ten ciąg emotikon to pewnie zaszyfrowana wiadomość. Teraz zamiast się uczyć do jutrzejszego egzaminu, będę siedzieć i się w nie wpatrywać. :P

Czy "uzdrowienie" kogoś - jako użycie karty specjalnej - będzie liczone jako występek? Bo czasem może być wyrazem dobrej woli (będą tacy? :twisted: ), a czasem może być kolejną machinacją. Jak będzie to postrzegane przez MG i czy ta osoba będzie zobowiązana w każdym wypadku przerzucić przedmiot do zuego pojemnika?
"Nie ma żadnej drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą." (Budda Siakjamuni)

Unhallowed Metropolis
Offline
Profil
Wiadomość
Postów: 4991
Punkty: 0
gwyn_blath napisał:
Czy "uzdrowienie" kogoś - jako użycie karty specjalnej - będzie liczone jako występek? Bo czasem może być wyrazem dobrej woli (będą tacy? :twisted: ), a czasem może być kolejną machinacją. Jak będzie to postrzegane przez MG i czy ta osoba będzie zobowiązana w każdym wypadku przerzucić przedmiot do zuego pojemnika?


Uzdrowienie kogoś wymaga użycia karty specjalnej innej niż od Waleta do Asa, a więc nie podlega "przerzutowi" do puli występku. Wszystkie akcje wykonywane za pomocą kart 9 i 10 mu nie podlegają.
Offline
Profil
Wiadomość
Grimuar
Moderator
Crusta
Skąd: Niflheimr
Postów: 1784
Punkty: 3984
Przepraszam, mój błąd. Nie doczytałam :read:

Czy osoby, które są sprawcami złych uczynków, będą "odnotowywane", czy Fatum może dosięgnąć też osoby niczego nie winne? To drugie wynika z posta i jest właściwie zgodne z klimatem wg mnie (niewinni zawsze cierpią ;) ), ale morderców też zawsze sięga kara. Czy jest to jakoś rozwiązane?
"Nie ma żadnej drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą." (Budda Siakjamuni)

Unhallowed Metropolis
Offline
Profil
Wiadomość
Odpowiedz